25 Temmuz 2008 Cuma

Vize!!!

An itibariyle vizeye başvurmam üzerinden tam 1 ay geçmiş bulunmaktadır, ancak konsolosluktan ses seda yoktur. Ulaştırma stajı için başka bir şehirde olduğum için, sürekli nasıl gitmeli,nereden yer ayırtmalı gibi çeşit çeşit sorular aklıma gelmedi değil. Ancak ne bana ne de benimle birlikte başvurmuş arkadaşıma haber gelmedi henüz.Tabiki sitesinde de belirttiği gibi bu süre 2 aya kadar da sürebilirmiş. Çek Cumhuriyetinin baş konsolosluğu Maçka Abdi İpekçi Caddesinin üstünde bulunmaktadır ve bulamama gibi bir sorun yaşamazsınız. Aslında vize için bizden istenenler diğer ülkelerin isteklerinden çok çok az ve basit. Sıralarsak eğer
  • İki okula ait mühürlü,imzalı kabul belgeleri
  • pasaport ve fotokopisi
  • 3 adet fotoğraf.
  • Tabiiki birde orada dolduracağınız başvuru belgesi
Siz siz olun mutlaka gitmeden önce telefon açıp randevu alın çünkü sabah erken saatlerde gitmemize rağmen en az 10-15 kişi sıradaydı,ancak randevu aldığımız için ilk sıradan işlemlere başlayabildik.


Dakika 1,gol 1. Belgeleri vermiş dışarda beklememi söyledikten 2 dakika sonra adım anons ediliyor ve bana fotoğraflarımın uygun olmadığı söyleniyor. Beşiktaş'taki fotoğrafçının azizliğine uğradım. Kısa süreli panik havasından kurtulduktan sonra Maçka'da güzel bir günde koşuya çıktım ve bulduğum en yakın fotoğrafçıya gidip,çek vizesi için fotolarımı çektirdim. Saat 11 'de vize başvurularını bitiren bu konsolosluğa 45 dakika kala yetiştim ve bu işi de hallettikten sonra derin bir nefes alarak artık İzmir'e gitmek için önümde hiç bir engel kalmadığını anlamış oldum.

0 yorum: