5 Ekim 2008 Pazar

Prague Astronomical Clock



Prag'ın Stare Mesto (Eski Şehir) bölgesinde bulunan bu şahane yapının inşasına 1410 yılında başlanmış ve zaman içinde üzerine yapılan eklemelerle birlikte bu orijinal saat kulesi günümüzdeki şeklini almış bulunmaktadır. Saatin amacı sadece doğru zamanı göstermek değil, ay ile güneşin dünya etrafındaki dönüşlerini de canlandırmaktır. "Dünya etrafındaki dönüşleri", kulağa garip geldi değil mi? En basit açıklaması şudur, saatin yapımcısı dünyayı evrenin merkezi olarak kabul etmektedir. Saatin üstünde ne olduğunu yazmaya başlarken, netten bunun için yararlı bir resim buldum paylaşım sizlerle,

Bitti mi? Daha yeni başlıyorum. Her saat başı önünde büyük bir turist yumağı oluşmaktadır. Bunun nedeni, gösterinin başlayacak olmasıdır. Peki nasıl bir gösteri bu? İlk olarak saate göre sol tarafında kalan iskelet elindeki ipi çeker, ardından saatin üstünde bulunan pencere açılır ve 12 havari sağdan sola dönmeye başlar. Horozun ötüşünün bu bölümü bitirmesinin ardından yeni saati müjdeleyen (!) çan çalar. Resimlerde gözünüze başka heykellerde takılmıştır sanırım. Aklımda kalanları yazıya dökmeye çalışayım biraz. Hareket eden diğer figürler arasında aynada kendine bakan Kibir, açgözlülüğü simgeleyen bir Yahudi ve.... başını sallayan bir osmanlı figürü. Prag'ın bazı yerlerinde bunun gibi Osmanlı betimlemelerini görmeniz mümkün. Korkuyu iyiden iyiye hissettirmişiz zamanında. Yakın bir zamanda bu ritüeli videoya çekip sizlerle paylaşacağım.
Bir sonraki yazı Karluv Most- Charles Köprüsü

3 yorum:

antiblogger dedi ki...

hep böle bi blogum olsun istedim :) ama malesef topluluga yazamayanlardanım. sahsen bende sunu yaptım bunu gezdim demeliydim ama bi rehber lazımdı. sanırım blogundaki bilgileri takip ederek plan yapmaya basliycem. cok hos olmus belirtmek istedim. 5 ay boyunca etkinlik raporlarını beklioruz :)

Phoenix dedi ki...

teşekkürler yorumun için,
inan annem bu işi yapmama çok şaşırıyor çünkü bende topluluğa yazmayı geç konuşamayan biriyim. yardım edebildiysem ne mutlu bana, kafana takılan bir şey olursa, hiç çekinme yolla soruyu.

antiblogger dedi ki...

birinci soruyu bekletmeden yolluyorum. strahovda stadın ordaki havuzla ilgili yazıyı ne zaman yayınlıyosun acaba :D