9 Ekim 2008 Perşembe

Sázava Gezisi







Geçen senenin en iyi öğrenci klubü seçilmiş ISC Prague'ın düzenlediği Sázava gezisine iki hafta önce katılabildim. Aslında ilk başta rafting gezisi olarak lanse edilmesine rağmen suyun yeterli hıza ve yüksekliğe sahip olmaması yüzünden rafting bölümü iptal edildi. Bu gezi yürümek, yürümek, kale gezisi ve yine yürüme üzerineydi. Şikayet mi ediyorum? Hayır. Yıllar sonra trenle yolculuk yaptım. 10 metre yanınızda Sázava nehrini ve aynı güzellikteki köyleri izleye izleye olay yerine vardık. Şahane bir ormanda, müthiş bir havada (15-17 derece), 25 kişiyle tertemiz ve dolayısıyla berrak olan Sázava nehrinin kenarındaki ağaçlarla kaplı tepelerde yürüyorsunuz. Mükemmel bir keyifti. Şehir hayatından hiç bir ses yok sadece kuşların cıvıltısı, böceklerin ve ağaçların hışırtıları. İnsanı inanılmaz rahatlatan bir ortam. Hastalığıma bile iyi geldi. Akşamın geç saatlerinde çok şık tahta barakalarda kaldık. Ancak barakaların güzelliğini ertesi sabah anlayabildik, yoğun sisle karşıladığımız 2. günde biraz daha yürüyüş yaptıktan sonra Konopiště kalesine uğradık. En son Franz Ferdinand'ın ikamet ettiği kale. Şimdi biraz tarih bilgilerinizi canlandıralım aslında hepiniz bu şahsiyeti tanıyorsunuz.



Ortaokul-1 Tarih sınavı 1. sınav
Soru 1
1. Dünya Savaşı hangi olay üzerine çıktı?
Cevap
Avusturya-Macaristan imparatorluğunun prensi Franz Ferdinand'ın Sarajevo'da suikasta kurban gitmesi sonucu, Avusturya-Macaristan İmparatorluğu'nun Sırbistan'a savaş ilan etmesi ile başlamıştır.


Güzel bir kale, özellikle içindeki eski savaş ekipmanları çok görkemliydi. Ancak her yer içi doldurulmuş hayvanlarla dolu. Avcılığı bu kadar seven bir insan görmedim ben. 300.000 hayvanı öldürdüğü söyleniyor Franz Ferdinand'ın. Benim için inanılmaz bir geziydi. Aslında bu tarz gezilerin içeriği hiç önemli değil, önemli olan bana göre yeni insanları tanımak ve onların kültürünü anlamaya çalışmak.


Bu geziye kayıt olmadan yaşadığım bir anımı (?) anlatmak istiyorum , birisi bana Türkiye'de görebileceğin şeylere neden burada gidiyorsun demişti. Saçmalık. Kabul ediyorum raftinge Türkiye'de gidebilirsiniz ama rafting burada sadece gezinin 2 saatlik kısmını oluşturuyor yani 2 saat fazla yürüdüm. Deminde yazdığım gibi kendinizi iyi, mutlu ve huzurlu hissetmeniz yeterli. Başka ülkelerden gelmiş hepsi birbirinden farklı bu kadar insanla Türkiye'de nasıl tanışabilirsiniz? Hayattan keyif alın, küçük şeylere takılmayın, sağlıcakla kalın...

0 yorum: