10 Kasım 2008 Pazartesi

Prag'ta Yaşam Vol.1

3 günlük aranın ardından kısa bir soru cevap tarzında hazırlanmış yazıyla sizlerleyim. Mail yoluyla bana ulaşan bazı soruları burada da kısa kısa yanıtlamak istedim. Sorularınızı bana mail yoluyla göndermeden önce arşivdeki eski yazıları gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Öncelikle çoğu kişinin sorduğu bir soruyla cevapla yazıya başlayalım.

Prag pahalı bir yer mi?
Doğal olarak Erasmus programına katılmak isteyen kişilerin başlıca endişesi parasal durum. Kısaca özetlemek gerekirse temel ihtiyaçların fiyatları Türkiye'dekilerle aynı. Hatta bazı ürünleri daha ucuza bulabilirsiniz. O yüzden bu konuda içinizi ferah tutun. Olabilecek tek sıkıntı Çek Kronunu YTL'ye ve Euro'ya çevirmek.

Prag'ın gece hayatı nasıl?
Aslında parti adamı değilim, dolayısıyla hergün bardan bara, disko'dan disko'ya gitmiyorum. Ancak arkadaşlarımla vakit geçirmek için dışarı çıktığımızda cüzdanı boşaltıp gelmiyoruz. Pek tecrübeli olmasamda kişisel fikrim, burada gece hayatına harcayacağınız para Türkiye'de harcayacağınızdan daha az olduğu yönünde. En basiti bira. Dünya'da kişi başına bira tüketiminde Çek Cumhuriyeti 1. sırada. Pilsen'lerin anavatanı da burası olunca bira fiyatları barlarda yaklaşık 1.5-2 ytl den başlıyor. Bu yüzden kola içerseniz daha fazla para ödersiniz.

Çek Cumhuriyeti'nde İngilizce Konuşma Seviyesi Nasıl?
İngilizce konuşma seviyesinin orta seviyede olacağını zannediyordum ancak Türkiye'de ingilizce bilen oranı daha fazla.

Çekler Nasıl İnsanlar?
Tek tek ülkeleri ve milletleri oturduğum yerden eleştirmek istemiyorum ancak genede bazı fikirlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Çek Cumhuriyeti Komünizim ve Kapitalizm arasında sıkışan insanlarla dolu durumda, bunu insanların giyiminden, hayatı yaşayış şekillerinden ve konuşmalarından anlayabiliyorsanız. Genç kuşak bu durumdan fazla etkilenmese de özellikle orta yaş üstü vatandaşlarında bu durum daha bariz gözlenmekte.
Maalesef Çek'ler pek yardımsever insanlar değiller. Bildiğiniz gibi Türkiye'de ingilizce bilmeseniz bile bir yabancıya gereken konukseverliği ve yardımı mutlaka gösteririz.



Not: Dersler hakkında yazımı 1-2 gün içinde yayınlayacağım, uykuya ihtiyacım var.



0 yorum: