18 Aralık 2008 Perşembe

Berber

Başka bir ülkede saçları kestirme korkusu şu an yazacaklarımın konusu. Eğer Erasmus ile Türk popülasyonun bol olduğu bir yere gitmediyseniz (Almanya, Avusturya vs) hatta daha da kötüsü İngilizce konuşma oranının düşük olduğu bir yerde bulunuyorsunuz (Misal Çek Cumh.) bu sorunu yaşamasınızdır, yani yaşadığınızı umuyorum.
Çek Cumhuriyeti'nde İngilizce konuşma oranı zaten düşük bu yüzden de İngilizce konuşan bir berber bulmak imkansıza yakın. (bkz. impossible is nothing) Çek berberlerinin marifetlerini de diğer Erasmus öğrencilerinin saçlarında görünce bendeki korkunun şiddeti artmaya başlamıştı. Olaya makineyle haşırt diye girmelerini geçtim, genellikle yamuk yumuk kesiyorlar saçları. Bu sorunu sürekli kafasını 3 numaraya vuran buddy'me danıştığımda ise "Gel beni seni traş ederim" demesiyle eski bir anı canlandı aklımda.

Yıl 2002, Temmuz
Gümüldür Askeri Kamp'ındayım, Dünya kupası geride kalmıştır( neden bundan bahsettiğime birazdan değineceğim), saçlar babanın onaylamayacağı bir noktaya gelmiştir. Doğal olarak civardaki tek berber olan askeri berbere gidilir. "Asker Abi, hafif kısalt" denir, kafasını sallar ve makinayla önden arkaya 5 cm genişliğindeki otoyol inşaatına başlar. Gözlüğü çıkarmama rağmen ne olduğu çok açıktır. Sinir ve şoktan hiçbir laf edilemez tabi. İkinci sırayı da alır ve saç Son Mohikan saçına dönmeye başlar. Ümit Davala'nın 2002 Dünya Kupası'ndaki saçını hatırlarsınız sanırım, etraf bu modelle gezen zibidilerle dolmuştu ancak bir an bende onlardan biri olmuştum. Korkuyla " Üstü de alacaksın di mi Asker Abi?" diye sorulur cevabı makina orayı da kazıyarak verir. Sonuç olarak yazın ortasında kabak gibi kalmıştım.



Neyse sevgili okur günümüze geri dönelim. Öğrendiğim yer kaldığım yurda da yakındı. Bahsedilen yere geldiğimde etrafta gitmem gereken mekanı çağrıştıran tek bir yer vardı ancak bildiğin bayan kuaförü dışarıdan bakınca. Dükkanın etrafındaki resimler ve yazılar da pek yardımcı değildi açıkçası. İçeri giriyorum ve düşüncem hala aynı, burası bayan kuaförü. İngilizce bilen bir çalışana derdimi anlattıktan sonra gerçeği öğreniyorum, ne kadar bayan kuaförü gibi gözükse de mekan, unisex bir işyeri. Sonuçta nasıl kesmesi gerektiğini güzel güzel anlattıktan sonra, istediğim sonuca ulaşıyorum. Mutluyum, huzurluyum sevgili okur, 2-3 saat sonra yeni bir yazıyla tekrar beraber olmak umuduyla.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Birader berberin ismini yazaydin lokasyon vereydin nerde bu berber ?