1 Ağustos 2008 Cuma

L'Auberge Espagnole




Stajın yorgunluğunu üzerimden atmak ve biraz da olsun kafamı boşaltmak için şu sıralar her akşam film izliyorum. Dün ne izlesem diye düşünürken yeni tanıştığım, Erasmus ile Almanya'ya gidecek bir arkadaşımın şiddetli tavsiyesinden dolayı bu filmi netten indirdim, altyazı sorununu hallettim ve akşam saatlerini beklemeye başladım. Neden bu filmden bahsediyorum sorusuna gelince Erasmus programıyla Barcelona'ya giden bir Fransızın yaşadıklarını anlatıyor. Yaşadığı kültür şokunu, kimliğini kaybetme korkusunu çok belirgin bir şekilde bizlere sunan filmde başroldeki Xavier, çoğu kişinin yaşadığı bir sorun olan kalacak yer sorunu ile karşı karşıya kalıyor Barcelona'ya gittiğinde. Zorda olsa bir şekilde Avrupa Birliği'ne benzeyen bir evde kalmayı başarıyor. Evi Almanya'dan, İtalya'dan, İspanya'dan, İngiltere'den gelmiş insanlarla paylaşmaktadır.

Filmin odak noktası insan ilişkileri üzerine olmakla beraber farklı kültürlerin birbirleriyle çarpışmasını da gözler önüne seriyor. Evi terk etme psikolojisi, özlem, yalnızlık gibi Erasmus programında çok büyük bir yüzdemizin başına gelebilecek durumları izleyiciye çok güzel bir şekilde yansıtmaktadır.

Filmde çok göz önünde bulunmasada çok tanıdık bir isim de mevcut. Çoğumuzun "Amelie" den hatırlayacağı Audrey Tautou. Bu filmin devamı "Les Poupées Russes" adıyla çekilmiş olup ilk filmin 5 yıl sonrasını göstermektedir.

http://www.imdb.com/title/tt0283900/

Edit: Önemli bir detaydan bahsetmeyi unutmuşum. Filmde bir Fransız AB Ofisi varki onu gördükten sonra bizim AB ofisindeki insanların değerini bir kez daha anladım.

0 yorum: