3 Ağustos 2008 Pazar

Ülke Tercihinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Erasmus'a başvurmadan önce mutlaka kendi bölümünüzün koordinatörüne, anlaşmalı olduğu nuz ülkeleri mutlaka sorun. Ancak bazı bölümlerin sitesinde bu imkan mevcut. Her ülkenin internet sitesini gezin ve o ülkeyle ilgili bilinmesi gereken şeyleri öğrenin. Olanaklarını not alın ve sizin için hangisi mantıklı ise onu tercih. Başkalarının neyi sevdiği önemli değil! Bunları birde sıralayalım
  • Bana göre önemli ilk şey kalacak yer sorunsalı. Gideceğiniz ülkenin yurdu mu var mı, olanakları neler, ücreti ne kadar, yemek olanakları nasıldır, okula ve merkeze uzaklığı ne kadar, çevresinde sportif olanaklar var mı? Bunları internet sitelerinde bulamazsanız bile mesela yahoo-answers'a yada facebook'taki ilgili bir gruba sorabilirsiniz. Mesela ben neredeyse 3 ay önce facebook'taki bir gruba soru sormuştum, unutmuşum öyle bir şey yaptığımı. Dün Çek Cumhuriyeti'nden biri beni buldu ve bana inanılmaz ölçüde yardım etti. Neredeyse 2 saat konuştuk. Aslında içtenlikle cevap verecek biriyle tanışacağıma şans vermiyordum.
  • Ülkenin yeri. Ülke Avrupa'nın neresinde, çevresindeki ülkeler gezmeye değer mi? Bunlar bilinmesi gerekenler.
  • Ülkedeki yaşam standartı. Avrupa'daki ülkelerin büyük bir yüzdesi bizim ülkemize göre aşırı pahalı. Paranızın sadece yurda, yemeğe ve okul ulaşımına yetme olasılığı var. O zaman da keyif alamazsınız. Ülkelerin ekonomik yönünü iyi araştırın.
  • Dil. Erasmusun size getirebileceği en önemli yararlardan biri de yeni bir yabancı dildir. Bölümünüz açısından geleceğinize katkıda bulunabilecek dillerin konuşulduğu ülkelere gidilmesi sizin yararınıza!
  • Özetlemek gerekirse, arkadaşımın Uğur'un söylediği güzel bir cümle var. Pahalı ülke-az seyahat mı yoksa ucuz ülke-çok seyahat mı?
Bunlara dikkat etmeyip daha baştan sorunlar yaşayıp,hayal kırıklığına uğrayanlar oluyor. Siz siz olun, merak ettiğiniz her şeyi ARAŞTIRIN,SORUN

0 yorum: